Akcja zima - obowiązki właścicieli nieruchomości
dodano: 2017-12-04
Funkcjonariusze Straży Miejskiej w Bielsku-Białej przez cały okres zimowy będą zwracać szczególną uwagę na stan dróg i chodników w naszym mieście.
Obowiązki właścicieli nieruchomości wynikają z Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Bielsko-Biała przyjętego Uchwałą Nr XIII/209/2015 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 24 listopada 2015r. Obowiązki w tym zakresie to:
- Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątnięcia: błota, śniegu, lodu, i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, winni obowiązek oczyszczania z błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń realizować poprzez niezwłoczne uprzątnięcie zanieczyszczeń w miejsce niepowodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów.
- Przez niezwłoczne uprzątnięcie należy rozumieć uprzątnięcie w dniu powstania zanieczyszczeń, o których mowa w pkt 1.
- Zabrania się zgarniania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego na jezdnię.
- Uprzątnięcie błota, lodu, śniegu i innych zanieczyszczeń nie może powodować szkód w mieniu osób trzecich.